28 marca, 2024

Social Media

Wśród najczęściej odwiedzanych przez Polaków platform social mediowych od lat króluje Facebook, ale w ostatnim czasie poza czołowymi graczami, na rynku pojawiły się również inne, bijące rekordy popularności portale. Facebook nadal przyciąga rzesze użytkowników i chyba nic nie zagraża jego dominującej pozycji, ale na dużą uwagę zasługuje też Instagram (przejęty przez Facebooka jakiś czas temu), SnapChat, Linkedin czy zadziwiający Tik Tok. Ten ostatni zdawał się być początkowo social medium dla nastolatków szukających rozrywki i dobrej zabawy, a dzisiaj zasila zestawienia najpopularniejsze social media nie tylko w Polsce ale i na świecie i robi zdecydowaną furorę.

Najpopularniejsze social media

Nie sposób nie zauważyć, że aktualne najpopularniejsze social media można podzielić na kilka nieco odmiennych kategorii, dzięki którym ściągają one do siebie osoby o różnych zainteresowaniach, potrzebach czy wieku. Facebook to stara gwardia, do której z czasem dołączają użytkownicy młodszych wiekowo portali. Miejsce wymiany informacji, ciekawostek, newsów i największa obecnie platforma pozwalająca na nawiązywanie nowych kontaktów. Instagram to social medium dla tych, którzy kochają piękne zdjęcia i nowoczesne mikroblogowanie oraz sami i robią i chętnie się dzielą dobrymi fotografiami. Nieco inny typ użytkownika przyciąga Linkedin, który stworzono z myślą o pracodawcach, fachowcach i osobach poszukujących pracy i prowadzących tu własne profile zawodowe. Na koniec Tik Tok i inne, które miały być tylko młodych, ale pomysłami i kreatywnością zachęcają do otworzenia konta coraz starsze pokolenia.

Reklama na Social Media jest dzisiaj jednym z kluczowym czynników, od których może zależeć wzrost potencjalnych klientów danej marki oraz idący za nim wzrost sprzedaży. Jednakże, mimo ogromnej popularności tej formy promocji, wielu początkujących wciąż nie wie, jak zaplanować taką reklamę mądrze i jakie rzeczywiście efekty może dać ona firmie.

Rola reklamy w social mediach

O tym, jak reklama na Social Media może zwiększyć sprzedaż i wpłynąć na nagły skok klientów czy widzów strony www, najlepiej wiedzą Ci, którzy z niej skorzystali, ale nie pokusili się na jej ustawienie samodzielnie tylko oddali sprawę w ręce specjalistów. Doświadczeni marketingowcy potrafią dziś tak ustawić i rozplanować reklamę na Facebooku, Instagrami, Tik Toku czy Linkedinie, że przynosi ona o kilkaset procent lepsze efekty przy mniejszych kosztach. Algorytmy do ustawiania reklam na social media są opracowane tak, że teoretycznie można uzupełniać je samemu, ale w praktyce uzyskanie niskich cen za taką promocję, udaje się tylko ekspertom.

Reklama na portalach społecznościowych jest doskonałym sposobem na dotarcie do nowych klientów, którzy dotąd nie mieli kontaktu z firmą, a często nawet nie wiedzieli o jej istnieniu. Pozwala ona kierować promocję np. tylko do tych, którzy w jakiś sposób zainteresowani są konkretną tematyką, w której działa marka. Może to być zdrowa żywność, kino, nauka czy biznes. Takie precyzyjne trafienie reklamą do osób już “podszykowanych” do niej osobistymi preferencjami zakupowymi czy pasjami, sprawia, że znacząco rośnie szansa dokonania przez nich zakupu.

Więcej informacji na https://mrpost.pl/